Meer grip op het betaalgedrag van je klanten!

Beheer openstaande posten effectief en efficiënt met de Quercis Creditmanagement Portal

Voor creditmanagers

Voor directie

Gebruiksvriendelijke en complete software voor debiteurenbeheer. Te gebruiken voor Exact Globe, Microsoft Dynamics Navision en andere financiële software. 

Overzichtelijke software voor debiteurenbeheer

Hoe krijg ik een duidelijk overzicht van de openstaande facturen en de bijbehorende communicatie? 

Wij hoeven je vast niet uit te leggen hoe vervelend het is als klanten niet betalen. Je hebt prachtig werk geleverd, maar de factuur blijft openstaan. Lastig. Uiteraard wil je de relatie met je klant niet verstoren, maar tegelijkertijd kosten openstaande posten tijd en geld. Om je slapeloze nachten te besparen én controle te geven over de inkomende geldstroom hebben wij het Quercis Creditmanagement portaal ontwikkeld. Ontworpen door ervaringsdeskundigen op het gebied van finance, IT en bedrijfsprocessen. Handige software waarmee je inzicht krijgt in je debiteurenbeheer en eenvoudig openstaande facturen opvolgt. 

Gebruiksvriendelijk

Het Creditmanagement portaal presenteert relevante gegevens van klanten en dossiers over alle administraties in één overzichtelijk scherm. Inclusief een aantal kengetallen. 

Duidelijke actielijst

Je persoonlijke actielijst geeft een compleet overzicht van de acties die moeten worden uitgevoerd. Het toont alleen de zaken waar op dit moment actie op moeten worden ontplooid. 

Communicatie in beeld

Per dossier, op het niveau van klant of openstaande post, krijg je inzicht in alle acties en communicatie. 

Delen met collega's

Stel vragen aan collega's en deel deze via het portaal. Deze communicatie wordt automatisch vastgelegd in het dossier. Geef directie en verkoop toegang (met alleen leesrechten) en deel de informatie rondom de openstaande posten. 

Ontdek de Credit Management Portal

Ons portaal voor debiteurenbeheer biedt een scala aan functionaliteiten die je grip op de openstaande posten aanzienlijk vergroot. Nieuwsgierig? Ontdek het hieronder.  

Versturen 

Verstuur alle brieven in bulk (per e-mail of op papier) met maar één druk op de knop. Rekening houdend met het scenario per klant verstuur je zo herinneringen, aanmaningen of ingebrekestellingen. Deze pagina zorgt ervoor dat de mailing met de klant efficiënt verloopt en werkt tijdbesparend voor de medewerkers.  

Zoeken 

Op de pagina 'Zoeken & vinden' vind je gemakkelijk dossiers of enkele openstaande posten terug. Wil je een klant bellen over openstaande posten, dan kun je hier gemakkelijk het dossier met alle relevante informatie en communicatie van deze factuur terugvinden.   

Actielijst

Wat wordt er nu van mij verwacht? De actielijst is de workflow van medewerkers en het management. Alleen relevante acties worden getoond zodat er efficiënt kan worden gewerkt.  

Logboek

Het logboek toont een overzicht van alle acties die jij over een zelf in te geven periode hebt verricht. 

Overzichten 

Hier krijg je snel inzicht in een aantal prestatie indicatoren. Wat is het totaal en vervallen bedrag aan openstaande posten per categorie? Hoe heeft zich dat over de afgelopen maanden ontwikkeld? Bovendien krijg je hier inzicht in bijzondere situaties m.b.t. disputen en betalingsregelingen. Ook worden de top 5 grootste openstaande posten en de top 5 oudste openstaande posten weergeven.   

  • Versturen 

    Verstuur alle brieven in bulk (per e-mail of op papier) met maar één druk op de knop. Rekening houdend met het scenario per klant verstuur je zo herinneringen, aanmaningen of ingebrekestellingen. Deze pagina zorgt ervoor dat de mailing met de klant efficiënt verloopt en werkt tijdbesparend voor de medewerkers.  

  • Zoeken 

    Op de pagina 'Zoeken & vinden' vind je gemakkelijk dossiers of enkele openstaande posten terug. Wil je een klant bellen over openstaande posten, dan kun je hier gemakkelijk het dossier met alle relevante informatie en communicatie van deze factuur terugvinden.   

  • Actielijst

    Wat wordt er nu van mij verwacht? De actielijst is de workflow van medewerkers en het management. Alleen relevante acties worden getoond zodat er efficiënt kan worden gewerkt.  

  • Logboek

    Het logboek toont een overzicht van alle acties die jij over een zelf in te geven periode hebt verricht. 

  • Overzichten 

    Hier krijg je snel inzicht in een aantal prestatie indicatoren. Wat is het totaal en vervallen bedrag aan openstaande posten per categorie? Hoe heeft zich dat over de afgelopen maanden ontwikkeld? Bovendien krijg je hier inzicht in bijzondere situaties m.b.t. disputen en betalingsregelingen. Ook worden de top 5 grootste openstaande posten en de top 5 oudste openstaande posten weergeven.   

Wat kan de Creditmanagement Portal voor mijn organisatie betekenen?

Ons portaal voor debiteurenbeheer heeft veel functionaliteit, maar wat kan je daar nu precies mee binnen jouw organisatie? Wij leggen het graag uit middels een persoonlijk gesprek of plan een gratis demo. 

Planning definiëren en automatiseren

Plan je acties (brieven sturen of bellen) in de tijd met vooraf gedefinieerde en aan relatie gekoppelde scenario’s. Je bepaalt zelf wanneer welke acties plaatsvinden. Deze worden weergeven in de workflow van de toegewezen medewerker zodat hij/zij per dag kan zien welke acties er worden verwacht.  

Duidelijke interface

We hebben veel tijd besteed aan het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke interface. We willen het leven ook een beetje makkelijker maken. Heb je meerdere administraties? De openstaande posten uit deze verschillende administraties worden dan overzichtelijk weergeven in één interface.  

Samenwerking

Via het portaal is het mogelijk om collega’s te betrekken in de communicatie over een openstaande post. Een debiteurenbeheerder kan bijvoorbeeld een vraag stellen aan een accountmanager. Al deze communicatie wordt centraal vastgelegd in het bijbehorende dossier.

Flexibiliteit  

Het portaal is ontworpen met gebruiksgemak als één van de belangrijkste uitgangspunten. Specifieke wensen zijn geïntegreerd. Zo is het mogelijk de planning van de opvolging van een openstaande post makkelijk aan te passen of aanmerken als dispuut, betalingsregeling of prioriteit.  

e-mail communicatie

Alle e-mail communicatie met collega’s over openstaande posten gaat via het portaal. Deze communicatie, zowel de vragen als de reacties, wordt vastgelegd in de bijbehorende dossiers zodat er altijd een volledig beeld ontstaat over de activiteiten in relatie tot de factuur.   

 

Overzicht

Naast uit te voeren acties verschaft de software ook de benodigde inzichten. Belangrijke kengetallen worden in 1 oogopslag duidelijk via de pagina 'Overzichten' in het portaal. Wat staat er totaal open, wat is vervallen of welke klant heeft de meeste of oudste openstaande posten? 

Communicatie met klant

Vanuit het dossier kan met een druk op de knop een saldo overzicht of kopiefactuur per e-mail naar de klant worden gestuurd. Ook kunnen ontvangen documenten zoals klachten worden toegevoegd aan het juiste dossier.  

Autorisatie 

Dossiers zijn voor verdere opvolging toe te wijzen aan specifieke personen. De autorisatie is per persoon of groep gemakkelijk in te delen. Handig als debiteuren beheer door meerdere personen wordt gedaan of als je verkopers kijkersrechten wilt geven.  

Digitale dossiers 

Per openstaande post wordt een dossier aangemaakt voor de registratie van alle communicatie en acties. Mocht het nodig zijn dan geeft je dit de mogelijkheid om het dossier over te dragen aan een advocaat, incassobureau of curator.  

Onze filosofie

lean debiteurenbeheer

De Querics Creditmanagement Portal is ontwikkeld volgens de 'LEAN' managementfilosofie. Bij inzet van het poortal kunnen organisaties op een gestructureerde wijze het debiteurenbeheer controleren. Het doel van de Quercis Creditmanagement Portal is om de administratie en de communicatie omtrent openstaande posten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. En natuurlijk het betaalgedrag van klanten positief te beïnvloeden.  

“Al vele jaren houden we ons bezig met het optimaliseren van het debiteurenbeheer door automatisering. Het doel van de vernieuwde Creditmanagement Portal was om alle belangrijke informatie nog makkelijker en inzichtelijker op een scherm te krijgen dan we al gewend waren. Vanuit één scherm kun je alle relaties beheren, je workflow inzien en acties ondernemen. Je kunt heel eenvoudig de historie raadplegen en zo dus belangrijke zaken terugvinden. Alles gericht op ons doel om efficiënt en effectief debiteurenbeheer via gebruikersvriendelijke software mogelijk te maken.”  

nicky sewalt, ontwikkelaar Quercis Creditmanagement Portal
  • Kan ik voor ons benodigde functionaliteit toevoegen?

    Ja! Dat kan. Omdat het Creditmanagement portaal gemaakt is met het Quercis Business portaal software zijn wij in staat klantspecifieke wensen toe te voegen bovenop de standaard functionaliteit.

  • Koppelen aan een ander financieel (ERP) systeem?

    Ja! Dat kan. Omdat het Creditmanagement portaal over een eigen database beschikt is het mogelijk andere financiële applicaties te koppelen. Wil je weten wat mogelijk is met jullie financieel systeem? Neem dan contact met ons op.  

Vragen?

Wil je weten wat mogelijk is met jullie financieel systeem?
Neem dan contact met ons op. 

Bel ons: 040-2661780

voor wie

De Creditmanagement Portal ondersteunt

Creditmanagers

Het het debiteurenbeheer efficiënt en overzichtelijk organiseren? Creëer dossiers per openstaande post en handel volgens een scenario. Krijg in beeld welke acties nodig zijn om openstaande posten zo snel mogelijk te innen.  

Directie

Welke bedragen staan er nog open bij welke klanten? Wat is het totaal bedrag (vervallen) openstaand, welke klanten hebben de oudste posten en wie de grootste openstaande bedragen? Creëer inzicht in data en onderneem actie waar nodig.