Skip to main content

Quercis Creditmanagement Template

Meer grip op het betaalgedrag van je klanten!

Beheer openstaande posten effectief en efficiënt met de Quercis Creditmanagement Template

Voor debiteurenbeheerders

Voor directie

Gebruiksvriendelijke en complete software voor debiteurenbeheer.
Te gebruiken voor Exact Globe, Microsoft Dynamics Navision en andere financiële software.
 

Basic Template | Creditmanagement

Overzichtelijke software voor debiteurenbeheer

Hoe krijg ik een duidelijk overzicht van de openstaande facturen en de bijbehorende communicatie? 

Wij hoeven je vast niet uit te leggen hoe vervelend het is als klanten niet betalen. Je hebt prachtig werk geleverd, maar de factuur blijft openstaan. Lastig. Uiteraard wil je de relatie met je klant niet verstoren, maar tegelijkertijd kosten openstaande posten tijd en geld. Om je slapeloze nachten te besparen én controle te geven over de inkomende geldstroom hebben wij de Quercis Creditmanagement Template ontwikkeld. Ontworpen door ervaringsdeskundigen op het gebied van finance, IT en bedrijfsprocessen. Handige software waarmee je inzicht krijgt in je debiteurenbeheer en eenvoudig openstaande facturen opvolgt. 

Optimaliseer je debiteurenbeheer door automatisering

De Quercis Creditmanagement Template is ontwikkeld volgens de ‘LEAN’ managementfilosofie. Bij inzet van de template kunnen organisaties op een gestructureerde wijze het debiteurenbeheer controleren. Het doel van de Quercis Creditmanagement Template is om de administratie en de communicatie omtrent openstaande posten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. En natuurlijk het betaalgedrag van klanten positief te beïnvloeden.  

Gebruiksvriendelijk

De template presenteert relevante gegevens van klanten en dossiers over alle administraties in één overzichtelijk scherm. 

Duidelijke actielijst

Je persoonlijke actielijst geeft een compleet overzicht van de acties die moeten worden uitgevoerd. Het toont alleen de zaken waar op dit moment actie op moeten worden ontplooid. 

Communicatie in beeld

Per dossier, op het niveau van klant of openstaande post, krijg je inzicht in alle acties en communicatie. 

Delen met collega’s

Stel vragen aan collega’s en deel deze via ons template. Deze communicatie wordt automatisch vastgelegd in het dossier. Geef directie en verkoop toegang (met alleen leesrechten) en deel de informatie rondom de openstaande posten. 

Basic Template | Creditmanagement

Specificaties


PLANNING DEFINIËREN EN AUTOMATISEREN

Plan je acties (brieven sturen of bellen) in de tijd met vooraf gedefinieerde en aan relatie gekoppelde scenario’s. Je bepaalt zelf wanneer welke acties plaatsvinden. Deze worden weergeven in de workflow van de toegewezen medewerker zodat hij/zij per dag kan zien welke acties er worden verwacht.  

Duidelijk interface

We hebben veel tijd besteed aan het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke interface. We willen het leven ook een beetje makkelijker maken. Heb je meerdere administraties? De openstaande posten uit deze verschillende administraties worden dan overzichtelijk weergeven in één interface.  

Samenwerking

Via de template is het mogelijk om collega’s te betrekken in de communicatie over een openstaande post. Een debiteurenbeheerder kan bijvoorbeeld een vraag stellen aan een accountmanager. Al deze communicatie wordt centraal vastgelegd in het bijbehorende dossier.

Flexibiliteit

De template is ontworpen met gebruiksgemak als één van de belangrijkste uitgangspunten. Specifieke wensen zijn geïntegreerd. Zo is het mogelijk de planning van de opvolging van een openstaande post makkelijk aan te passen.   

E-mail communicatie

Alle e-mail communicatie met collega’s over openstaande posten gaat via het template. Deze communicatie, zowel de vragen als de reacties, wordt vastgelegd in de bijbehorende dossiers zodat er altijd een volledig beeld ontstaat over de activiteiten in relatie tot de factuur.   

Overzicht/ Power BI integratie

Naast uit te voeren acties verschaft de software ook de benodigde inzichten. Belangrijke kengetallen worden in 1 oogopslag duidelijk via de pagina ‘Overzichten’ in de template. Bovendien kun je als alternatief (eigen) Microsoft Power BI rapportage integreren in de template. 

Communicatie met klant

Vanuit het dossier kan met een druk op de knop een saldo overzicht of kopiefactuur per e-mail naar de klant worden gestuurd. Ook kunnen ontvangen documenten zoals klachten worden toegevoegd aan het juiste dossier.  

Autorisatie

Dossiers zijn voor verdere opvolging toe te wijzen aan specifieke personen. De autorisatie is per persoon of groep gemakkelijk in te delen. Handig als debiteurenbeheer door meerdere personen wordt gedaan.  

Digitale dossiers

Per openstaande post wordt een dossier aangemaakt voor de registratie van alle communicatie en acties. Mocht het nodig zijn dan geeft je dit de mogelijkheid om het dossier over te dragen aan een advocaat, incassobureau of curator.  

Ervaringen

  • Mosaic World logo

    Joris Drogtrop

    Creditmanager Mosaic World

    “De Quercis Creditmanagement Template heeft aanzienlijk bijgedragen in de daling van ons uitstaande vervallen saldo voor Nederland. In 6 maanden is deze verlaagd met 37,5%. Daarnaast hebben we een grote verbetering gerealiseerd in de gemiddelde betaaltermijn van actieve klanten.” 

  • Quote Nicky over CM template

    NICKY SEWALT

    ONTWIKKELAAR QUERCIS CREDITMANAGEMENT Template

    “Al vele jaren houden we ons bezig met het optimaliseren van het debiteurenbeheer door automatisering. Het doel van de vernieuwde Creditmanagement Portal was om alle belangrijke informatie nog makkelijker en inzichtelijker op een scherm te krijgen dan we al gewend waren. Vanuit één scherm kun je alle relaties beheren, je workflow inzien en acties ondernemen. Je kunt heel eenvoudig de historie raadplegen en zo dus belangrijke zaken terugvinden. Alles gericht op ons doel om efficiënt en effectief debiteurenbeheer via gebruikersvriendelijke software mogelijk te maken.”  

Basic Template | Creditmanagement

Een constante cashflow

Niemand zit te wachten op het sturen van herinneringen en aanmaningen. Je wilt de relatie met je klant niet ondermijnen, maar je wilt ook een constante cashflow behouden. Daarom hebben wij het Quercis Creditmanagement Template ontwikkeld. Voor effectief en efficiënt debiteurenbeheer. Graag nemen we je mee in de meest gestelde vragen en de antwoorden.

FAQ

  • Wat is creditmanagement en hoe helpt de Quercis Creditmanagement Template mij daarbij?

    Creditmanagement staat ook wel bekend als debiteurenbeheer. Oftewel het beheren van je de klanten die een factuur van je hebben gehad maar nog niet hebben betaald. Goed debiteurenbeheer helpt je om op tijd je geld te krijgen en beinvloedt direct je cashflow. Heel belangrijk dus dat je dit goed in de gaten houdt. Ons template zorgt ervoor dat je direct inzage krijgt in je debiteurenbeheer.

  • Hoe creëer ik inzicht in mijn creditmanagement?

    Met de Quercis Creditmanagement Template! Door de verschillende functionaliteiten krijg je direct inzage in je debiteuren. Je hebt een duidelijke actielijst, per dossier kun je inzien wat de communicatie is geweest, je kunt vragen stellen aan collega’s en nog veel meer.

  • Kan ik voor ons benodigde functionaliteit toevoegen?

    Ja! Dat kan. Omdat het Creditmanagement template gemaakt is met de Quercis Business Portal software zijn wij in staat klant specifieke wensen toe te voegen bovenop de standaard functionaliteit.

  • Koppelen aan een ander financieel (ERP) systeem?

    Dat is zeker mogelijk. Omdat het Creditmanagement Template over een eigen database beschikt is het mogelijk andere financiële applicaties te koppelen. 

Ondersteunt

  • Creditmanagement dashboard - manager

    Creditmanager

    Je werkzaamheden efficiënt en overzichtelijk organiseren? Houd een dossier per openstaande factuur bij en handel volgens een scenario. Krijg in beeld welke acties in de tijd nodig zijn om openstaande posten zo snel mogelijk te innen.  

  • Creditmanagement dashboard -  directie

    Directie

    Welke bedragen staan er nog open bij welke klanten? Wat is het totaal bedrag (vervallen) openstaand, welke klanten hebben de oudste posten en wie de grootste openstaande bedragen? Creëer inzicht in data en onderneem actie waar nodig. 

Tijd voor duidelijkheid?

Wil je dat jouw bedrijfsprocessen duidelijk en overzichtelijk worden? Of wil je het helemaal anders? Laat het ons weten. Bel, stuur een mail of vul het contactformulier in. Wij spreken je graag!